Kobariški Stol
:: Pokrajina ::
Primorska - Dolina Soče
:: Izhodišče ::
Žaga (na poti od Kobarida proti Bovcu)
:: Višina izhodišča ::
:: Datum izvedbe ::
četrtek, 29. julij 1999
:: Kratek opis ::
Spust po starem vojaškem kolovozu čez celoten greben Stola do Trnovega
:: Opis poti ::
Žaga - mejni prehod Učja - pred mejnim prehodom levo na makadamsko pot - mimo lovske koče pod Humom - planina Pri starih hramih - mimo planine Pri starih hramih - mimo planina Božica - na grebenu levo po dobrem kolovozu - po kolovozu pod Vršanjo glavo - mimo bivaka Hlek - lovska koča pod hribom Na vrhu - mimo nje na mulatjero in po njej do Starijskega vrha - po pešpoti na Hum in po slabem kolovozu do planine pod Babo - levo na cesto proti Trnovem - odcep levo na zadnji serpentini - po tlakovani mulatjeri v Trnovo - Žaga
:: Opis ture ::
Vzpon do prehoda je zaradi sončne lege precej vroč, nato pa je kar v redu. Ob cesti je precej malin. Ker se je vreme nekaj kisalo, je vzpon na vrh odpadel (40min). Izredno lep pa je spust po kolovozu po celem grebenu. Zanimiv je bivak Hlek. S Starijskega vrha je treba kolo malo nositi, nato se da peljati čez zelo poraščen teren. Tudi po kolovozu niže je spust precej težaven, vendar je pustolovščina prava. Za šlag (smetano) sva se spustila z zadnje serpentine nad glavno cesto po kolovozu, ki je v atlasu narisan malo prekinjeno, direktno v Trnovo ob potoku Treska. Na križišču kolovozov greš desno, sledi spust po neverjetni, s velikimi okroglimi kamni tlakovani cestici direktno na dvorišče hiše v Trnovem.

:: Zanimivosti ob poti ::

:: Galerija slik s spusta
Oldtimerjeva galerija slik s ture Kobariški Stol
več o tem...

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Konec ceste, začetek spusta po grebenu v ozadju

Zanimiva drevesa ob poti

Pogled na prevoženo pot, zadaj v oblakih je Stol

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) frane na dan nedelja, 14. september 2003
Od 2002 je možen tudi spust na južno stran v Staro selo. Mulatjera po kateri pripelješ po grebenu Stola na travnatem sedlu pred Starijskim vrhom zavije na jug. Ne moreš zgrešiti.

Spisal(a) Oldtimer na dan nedelja, 21. september 2003
Tura si vsekakor zasluži več kot tri smeške za atraktivnost. Razgledi v dolino in širjave so neverjetni. Spust po novem kolovozu v Staro selo, pa trenutno ne priporočam. Kolovoz je zelo strm, podlaga je grušč in kamenje, vožnja po tem kolovozu pa je še najbolj podobna vožnji po melišču. Ker je pomembna tudi voda, naj povem, da se jo da dobiti pri Bivaku Hlek. Je preverjeno pitna.

Spisal(a) Nejc na dan ponedeljek, 29. november 2004
Turo smo v 5 članski zasedbi izvedli v začetki oktobra. Lepa tura ni kaj, ki pa nam jo nekoliko skazila megla. Lepših razgledov smo bili tako deležni šele pri bivaku Hlek. Za izhodišče smo izbrali vas Kred in se iz Stanovišča po muljateri povzpeli do sedla pod M.vrhom. V prvem delu vzpon dokaj blag in poteka po obnovljeni makadamski cesti (obnova se nadaljuje proti oddajniku), ki pa se proti vrhu nekoliko ustrmi, sem ter tja pa ga popestri kamnita in grušča polna podlaga. Nato peš skok na vrh in spust preko Starijskega vrha proti Trnovem. Spust je vsekakor fenomenalen! Malo pred Jezerskim vrhom pa smo se ločili, ker sva se dva odločila preizkusiti spust proti Kobaridu. Gozdna pot ki nekaj časa vodi naravnost se je kmalu spremenila v kolovoz (polopolnoma razrit in poln vejevja od gozdarske sečnje) nato v stezo, ki pa sva jo na koncu izgubila. Sledil je lom menjalnika (veja), peš povratek nazaj do odcepa, prosti spust do doline in čakanje na prevoz na izhodišče. Verjetno sva nekje izgubila pravo pot, kar pa zaradi vsesplošne razritosti od gozdarjenja niti čudno. Omenil bi še en alternativni spust (mislim da gre za obnovljeno cesto), ki se odcepi desno navzdol pred Starijskim vrhom. Cesta je po informacijah lokalnih prebivalcev normalno prevozna in se izteče nekje med Starim selom in Kredom. Če kdo posreduje bolj natančne podatke, bi bili dobrodošli predvsem tistim, ki si želijo manj adrenalinskih spustaških pustolovščin. Tura, predvsem zaradi omejenih razgledov kar kliče po ponovitvi, v spominu pa mi bo ostala tudi po finančni plati saj sem poleg loma menjalnika, doživel "snake bite" in kasneje izgubil še vse orodje.

Spisal(a) Jaka na dan ponedeljek, 6. avgust 2007
Nisem povsem verjel, pa se na lastne oči prepričal - spust v Staro Selo ne predstavlja nobenega užitka in ga odsvetujem vsakemu, ki si ne bi rad pokvaril idilike grebenskega dela.

Spisal(a) Mate69 na dan sreda, 23. julij 2008
Včeraj sem opravil tole turco. Prvotni namen je bil spust v Kobarid, a zaradi pozne ure, sem se odločil za varianto spusta v Trnovo. Na zadnjem koncu grebena sem zasledil veš "singlc", za katere pa dvomim, da so jih naredili kolesarji ali planinci. Obilno deževje jih je spremenilo v prave kolesnice, po katerih se ni prav nič prijetno vzpenjati ali spuščati. Zgornji del spusta je zaradi erozije (deževje) postal pravi "rock garden" in zato skoraj nezvozljiv.Vseeno ostaja prečenje Breginjskega stola eno najlepših, katero vsako leto z veseljem večkrat ponovim z različnimi variantami spusta.

Spisal(a) Viharnik na dan ponedeljek, 19. marec 2012
Prečenje Kobariškega Stola sem opravil iz že kopnih južnih strmali po makadamski cesti z vasi Sedla.Pot je kot so prehodniki dejali ponekod zagruščena in posuta s kamenji in nekoliko ovira konstantno vožnjo, kliče pa tudi po več kondicije.Pot je povsem obrnjena na jug in bi ponavljalcem v poletnih mesecih tu sonce precej zagrenilo vzpon.Tura je nadvse veličastna s prečenjem v smeri S-J ali obratno z več variantami spusta, zato vredna vsake ponovitve.Razgledi so za najmanj štiri nasmeške, če ne več.Vmes lahko obiščemo tudi Pl.Božico v poletnih mesecih.Pot s Kobarida čez Breginjski kot in s povratkom čez Učjo in Žago(spomladi sneg in led na S strani)sem vozil 4h 50min ter prevoženih 55km.Kljub temu, da vozim z MTB že od leta 91, me je tura prijetno presenetila.