Kobla
:: Datum izvedbe ::
ponedeljek, 16. avgust 1999
:: Kratek opis ::
Iz Bohinjske Bistrice na sedlo Na Kalu (vrh sedežnice Kobla 3)
:: Opis poti ::
Bohinjska Bistrica - navzgor skozi Nemški Rovt - na izravnavi vrh daljšega klanca desno na makadam proti Kobli - mimo planine Vresje - planina Strmne - na razcepu pod M. Vrhom naravnost (desno gre pot na Koblo 2) - pri lovski koči konec ceste desno na kolovoz - po kolovozu na vrh Koble 3 - nazaj do odcepa za Koblo 2 - pri Kobli 2 po kolovozu preko smučišča navzdol do ceste pri Domu J. Mencingerja in levo nanjo - po cesti nad dolino proti planini Bareča dolina - Javorje - po cesti navzdol - Laški Rovt - po glani cesti do Polja - v Polju desno po asfaltu do odcepa makadama levo navzgor - po makadamski cesti čez polja do Bohinjske Bistrice
:: Opis ture ::
Priti na Koblo sva lani že poskusila in sicer preko Jelovice. Takrat sva prišla do Koble 2 in se nato vrnila. Tokrat sva šla iz bližjega izhodošča, Bohinjske Bistrice. Najprej je treba zvoziti nekaj kilometrov asfalta, ki na srečo ni preveč prometen, nato zapelješ na makadam. Do odcepa do Koble 2 voziš po lepi, senčni gozdni cesti. Malo naprej je velik travnik, ki ga cesta prečka neverjetno naravnost. Od lovske koče naprej je cesta slabša, vendar bolj zelena in meni prijetnejša. Tudi ta se kmalu konča po prvim resnim klancem. Najprej sicer ne vidiš, kaj te čaka, ko pa prideš do tretjine, se za ovinkom pokaže KLANEC. No, ker ga ni zvozil niti Marko v Strmih kolesnicah, si nisem delal utvar. Z zaletom sicer zvoziš nekaj metrov, potem pa se zadeva konča. Naprej te čakajo še štirje resni klanci. (Skoraj) Zagotovo boš moral nekaj pešačiti, koliko pa je odvisno od tebe in razmer. Moje mi niso bile preveč naklonjene (vlažna trava), zato sem pešačil več, kot bi sicer. Na koncu se pripelješ do postaje Kobla 3. Ker nama niti vreme ni bilo preveč naklonjeno, sva bila ob razgled. Po strmem spustu do Koble 2 se je vreme popravilo in pokazali so se hribi. Sledi lep spust po precej strmem kolovozu po smučišču do ceste. Tam prideš na cesto, ki prečka celo pobočje visoko nad dolino vse do Stare Fužine. Prava panoramska cesta z lepimi pogledi na Julijce, Pokljuko in jezero. Če ti ni do ekstremnih klancev do Koble 3, jih pač izpustiš in takoj zaviješ proti Kobli 2, kajti panramsko cesto toplo priporočam. Cesta se spusti do Laškega Rovta. Ker nama povratek po glavni cesti ni bil povšeči, sva našla lep obvoz. V Polju zaviješ desno z glavne ceste in greš po asfaltu ven iz vasi do desnega ovinka, kjer gre makadam naravnost navzgor. Po kratkem vzponu prideš na prostrana polja in cesta te po prav pravljični pokrajini pripelje čisto do Bohinjske Bistrice. Ta obvoz prav tako toplo priporočam. Avto sva pustila v Bohinjski Bistrici pri nekem domu, 200m levo za odcepom ceste proti Sorici z glavne ceste.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Najstrmejši klanec proti vrhu Koble; ga je že kdo zvozil? Moje vožnje je bilo konec čez nekaj sekund

Na vrhu žičnice Kobla 3

Pravljična pokrajina napovratku v Bohinjsko Bistrico

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) darko_m na dan sreda, 20. julij 2005
Sam sem si turo nekoliko olajšal. Če sem prav razbral iz karte, sem štartal na višini 1273 m, to je Vrh Bače (ali Baško sedlo ?). To je na koncu ceste, ki se odcepi levo slab kilometer od parkirišča na Soriški planini (v smeri Bohinja, seveda). Najprej sem se spustil dobrih 100 vm po slabem kolovozu do ceste, ki je opisana v tej turi. Klancev ne bom omenjal (V7++), od zgornje postaje Kobla 3 pa sem nadaljeval proti vrhu Koble - 1498 m. V načrtu sem imel spust iz vrha Koble do Vrha Bače. Lani eno deževno soboto sem to pot prehodil in izgledala je kar primerna za kolo. Malo me je le motila huda strmina, pravzaprav skoraj prepad, le 1m desno od potke.
Spust je presegel vsa pričakovanja. Prav z vrha Koble se sicer nisem spustil, nekaj časa gre singlca gori doli na grebenu, nato pa zares: strma in ozka singlca, 1m desno pa skoraj prepadne strmine. Sam sem se zato umikal na travo levo, a vseeno enkrat 'kontrolirano' poletel s kolesa, na najbolj strmem mestu pa umika na levo ni bilo in tam sem ene 5 vm prepešačil. Po ene 150 vm se potka umakne levo (smerokaz za Porezen) in strmina nekoliko popusti, a vse do Vrha Bače mora biti koncetracija 100%, ker potka je ozka s kar nekaj koreninami in ene par ostrimi kljukami. Da spusta ne bi bilo prehitro konec, je vmes še en vzpon.
Z Vrha Bače je variant več: če je avto v Bohinju, se je najbolje spustiti po kolovozu (opis zgoraj!) in potem kot opisano v turi.
Bolj zanimivo (in to je understatement!) pa je nadaljevanje po mulatjeri, kot je opisano v turi Vrh Bače. Tej turi sledimo le do odcepa desno dol, ker gremo levo gor. In kam pridemo? Na vrh Možica, iz ture Možic in Danje! Z Možica pa kam drugam kot na Vrh Bače.

Spisal(a) Tomo na dan četrtek, 24. avgust 2006
Ta tura ima veliko možnih varjant. Sam sem v tem koncu velikokrat, tako da Spodnje Bohinjske gore zelo dobro poznam. Nekaj varjant je z zelo lepimi spusti. Eden takih, in meni najljubših je spust z vrha Koble na smučišče, potem po smučišču do lovske koče Za Malim vrhom, potem po cesti do vrha Koble II, po cesti za Lisec in potem najboljši del spust do spodnje ceste in čez njo spust Pod lukno in naprej na Repar z Reparja pa po gozdni cesti čez Dobravo do Boh. Bistrice. Če koga zanima se lahko dogovorimo.