Dolina Raše
:: Pokrajina ::
Primorska - Kras
:: Izhodišče ::
Senadole (manjši prelaz na cesti od Senožeč proti Sežani)
:: Višina izhodišča ::
:: Datum izvedbe ::
nedelja, 9. april 2000
:: Kratek opis ::
Po zelo lepi in skriti dolini na obrobju Krasa
:: Opis poti ::
glavna cesta pri Senadolah - Dolenja vas - pot (9) - Veliko polje - Vrabče - Sv. Ana - Štjak - Selo - spust do glavne ceste - prek mostu in desno v Rašo (8) - po dolini - Majcni - pot (10) nad Rašo - Selivec
:: Opis ture ::
Ker je po lepem marcu april res pravi aprilski, v gorah pa je spet naneslo precej snega, so se ture v višje lege spet malo oddaljile. Zato sva se odpravila na sicer že poznano, vnedar zelo lepo kraško turo po dolini Raše in po razglednem grebenu Vipavskih brd. Tura je že opisana lani, 24. januarja, vendar je opis precej skop, vsekakop bolj, kot tura zasluži. Glede na prejšnjo turo je edina sprememba ta, da nisva ture začela v Štanjelu, temveč sva si prihranila vožnjo in začela kar pri Senadolah, kjer se pot za nekaj metrov priključi na glavno cesto. Tudi zemljevid drži, le spusta iz Štanjela do začetka poti (8) skozi dolino tokrat ni (in prav tako ne vzpona nazaj do Štanjela). Tura nima izrazitega vzpona oz. spusta, ampak je precej "cross country", torej gor in dol. Edini daljši spust je iz Štjaka na koncu grebena v dolino.
Avto lahko pustiš kar na prelazu pri Senadolah, nato pa te nekaj časa čaka asfalt. Skozi Dolenjo vas se pot najprej rahlo spušča, nato pa se strmo spusti do dna doline, ki ni nič drugega kot dolina Raše, ki v tem delu Vipavskih brd zavije proti severu. Od tu te čaka malo daljši, vendar ne strm vzpon do vrha grebena, ki mu boš nato sledil kar nekaj časa. Precej lahka vožnja poteka po zelo razglednem grebenu, lepi pogledi so predvsem na Nanos, pogorje Čavna in Vipavsko dolino. Na levi pa imaš veš čas dolino Raše, po kateri se boš kasneje vračal. Lepe vožnje po grebenu je kar prehitro konec. Malo za vasjo Štjak pa se začne daljši spust. Sredi spusta lahko opaziš zanimivo vasico Krtinovica, ki zgleda kot utrdba na manjšem hribu. Spust te ptipelje do glavne ceste Vipava-Štanjel, ki ji slediš le nekaj 100m, potem pa takoj za mostom zaviješ levo na makadamsko pot, ki se vije po dolini. lani je bila pot še označena s tablo in številko 8, letos pa table na zalost ni več. Vendar je orientacija preprosta. Slediš makadamski cesti po lepi dolini. Travnik ob poti sva izkoristila tudi za počitek. Pri kraju Nova vas prideš na asfalt, ki mu slediš kakšen kilometer, ko pa cesta zavije desno v hrib proti Kajzljam, greš naravnost po makadamski cesti. Pod hribom Sv. Mihael pa se dolina precej zoži in makadamske ceste je konec. Tu se vzpneš desno po cesti do Majcnov, tu pa uloviš precej neizrazit odcep kolovoza levo. Odcep je nekako nasproti teniških igrišč. Od tu naprej je orientacija malo zahtevnejša. Slediš kolovozu in se držiš desne, kasneje pa gre kolovoz bolj proti levi. Če prideš do vinograda na jasi, si preveč levo. Greš desno od vinograda po neizrazitem in precej zaraščenem kolovozu. Za orientacijo ti naj bo hrib Selivec oz. kota 612. Pot gre levo ob vznožju hriba. Kmalu prideš na boljšo pot in čez 50m na cesto. Tu greš levo in čez 50m še enkrat levo navzdol na kolovoz. Tu je začetek lepega kolovoza, ki visoko nad Rašo preči pod hribom Selivec. Ta del mi je na turi najlepši. Pot se nato nadaljuje preko travnikov in kar prekmalu si spet na izhodišču, Senadolah.
Številke v oklepajih so številke poti, kot so označene na zemljevidu S kolesom po Kraškem parku, ki je zastonj, dobiš ga na firmi Limnos, 061 557-472

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Vzpon proti Vrabčam, zadaj Nanos

Greben je zelo razgleden...

Kraška vas Štjak

Kolovoz poteka visoko nad Rašo

Z borovimi iglicami tlakovana pot...

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) Katja, Matjaž na dan petek, 19. maj 2006
Vsem en lep pozdrav!
Tudi midva sva jo danes prevozila in res je lepa tura. Tudi opis poti še povsem drži, drži pa tudi to, da je od Majcnov naprej orientacija res zelo težavna. Tako Selivca nisva prevozila po opisani poti, ampak po lepi gozdni cesti, ki se je najprej vzpenjala, nato pa spustila in se končala pri opisani glavni cesti, kjer se po približno 100 metrih odcepi cesta za Senadole.

Spisal(a) Matjaž na dan torek, 1. september 2009
Turo sem naredil pred dvema dnevoma in edina stvar, ki me je motila, je bila premočna burja. Pokrajina je drugače zelo lepa, z lepimi razgledi na Nanos in okolico. Od Majcnov naprej je orientacija res težka. Tudi sam nisem našel opisane trase a vseeno nekako prišel do cilja. Nekaj fotografij pa na http://mcorel.wordpress.com/.

Spisal(a) edi33 na dan četrtek, 20. november 2014
Turo se da popestriti z makadamskimi vložki med Dolenjo vasjo in Velikim poljem, delno lahko tudi naprej med Vrabčami in Štjakom.
Glede orientacije pri Majcnih: pri deponiji gradbenega materiala zavijemo levo z glavne ceste na kolovoz. Vozimo ves čas naravnost do križišča, kjer zavijemo levo za 90 stopinj in nato navzgor proti Selivcu. Pozor: Ko pridemo na širšo makadamsko cesto, ki se vzpne na vrh Selivca, moramo mi zaviti levo in se držati opuščenega nanoškega vodovoda. Kolovoz, še zlasti pa prehod iz široke ceste, je zelo zabrisan. Spustimo se levo in rahlo navzdol, šele nato sledi kolovoz, ki je resnično tudi meni zelo lepa prečnica do Senadol ali Dolenje vasi.