Jazne - Ledine - Staje (Varianta A)
:: Pokrajina ::
Topografska karta Idrija (112) 1:25000
tiskalniku prijazno
:: Kratek opis ::
Po razglednem grebenu nad dolino Idrijce
:: Opis ture ::
Iz Spodnje Idrije se pelješ po glavni cesti kakih 5 km v smeri Tolmina. Nekaj sto metrov za farmo Golob, pri Vrščevcu, zaviješ desno v hrib. Po treh km strmega klanca prideš do razpotja na 580m.

Varianta A: Desna pot je krajša in te pripelje do razpotja štirih cest (632m), kjer pelješ naravnost. Do sedla nad domačijo Kladnik (900m) te čaka še slabe 3 km dobrega kolovoza. Spustiš se do kmetije Fojda (867m), kjer bodi pozoren na napadalnega psa.

Spust :
V hitrem spustu prideš do Ledin, kjer pri turistični kmetiji Pr' Jureč (770m) zaviješ desno čez polje za Pečnik. Sledi kratek vzpon do križišča, kjer greš desno. Še nekaj kratkih vzponov te pripelje do sedla (841m) nad kmetijo Šnita. Pri kozolcu se začne kolovoz, po katerem se strmo spuščaš v serpentinah proti domačiji Staje (600m). Idiličen kolovoz, ki se nekoliko zoži, pelje nad prepadno steno, ki je zaradi drevja in hitrosti težko opaziš, iz Sp. Idrije pa je lepo vidna (ob deževju pada preko stene ogromen slap). Po slabih dveh km, prideš do prvih hiš v Sp. Idriji.

Na tem mestu bi dodal opozorilo glede opisanega spusta. Dejstvo je, da omenjeni kolovoz dopušča dokaj visoke hitrosti, vendar je potrebno upoštevati, da je navadno tod vse polno sprehajalcev, še posebno ob lepih dnevih, zato pozivam k previdnosti.

Preberi komentarje
Vnesi komentar

:: Komentarji k turi ::

Spisal Jirži na dan ponedeljek, 12. julij 2004
Jure je poslal tudi višinski profil in stanje poti.

Spisal DEPRESIJA na dan ponedeljek, 2. avgust 2004
K opisanemu spustu bi rad dodal en majhen lepotni popravek. Ko se od kmetije Šnita spustimo po kolovozu ... čim pridemo mimo ta druge kmetije (Staje?), takoj po kakšnih 100m se strmo desno navzdol odcepi singlca! (550mnv) .... Pravi bombonček! Lepa, ne pretežka in zelo tekoča vožnja. Po 800m pridemo do stika z asfaltom v Sp.Idriji (Na griču 17) (340mnv), od koder se po krajšnicah in stopnicah spustimo do gl. ceste. Priporočam!

Mogoče bi bilo potrebno še omeniti da je kolovoz Šnita-Sp.Idrija vozen tudi v smeri vzpona.

Spisal Milan48 na dan petek, 24. september 2004
Lepe turce in še lepši kratki opisi z dodatki. Le tako naprej.
PS: Kaj si probal kaj po markirani poti mimo Pečniškega mlina in navzdol ob grapi do zopet tvoje variante pri V Trneh?

Spisal Jurel na dan ponedeljek, 22. maj 2006
Kot je že Milan 48 namignil: varianta je tudi skozi Pečniške Mline in Žurgovše po stezi, ki se nižje pri kapelici razcepi na dve varianti - desno mimo Kocjana (pazi hud pes) in levo navzdol diretissima do ovinka nad Trnovcem.