Jazne - Ledine - Staje (Varianta B)
:: Pokrajina ::
Topografska karta Idrija (112) 1:25000
tiskalniku prijazno
:: Kratek opis ::
Po razglednem grebenu nad dolino Idrijce
:: Opis ture ::
Iz Spodnje Idrije se pelješ po glavni cesti kakih 5 km v smeri Tolmina. Nekaj sto metrov za farmo Golob, pri Vrščevcu, zaviješ desno v hrib. Po treh km strmega klanca prideš do razpotja na 580m.

Varianta B: V zgoraj omenjenem križišču zavijemo levo, kjer se pot najprej spušča nato pa blago dviga do vasi Dolenje Jazne (530m). Na začetku vasi greš po zgornji asfaltni cesti skozi naselje, potem pa nadaljuješ po glavni cesti dobre tri km do križišča štirih cest (660m). Zaviješ na desno in se vzpenjaš do sedla Kanavc (726m). Sledi hiter spust mimo kmetije Lanišar do naslednjega križišča (632m), kjer zaviješ desno (leva cesta pelje na Sovodenj). Po asfaltni cesti se vzpenjaš skozi Javorjev dol mimo kmetije Sivkar (830m) do Mrzlega vrha. Pri kapelici na sedlu (945m), kjer se začne cesta spuščati proti Ledinam, zaviješ na desno in se po travnatem kolovozu vzpneš pod vrh Sivke (1006m), ki pa ga težko opaziš. Nadaljuješ po slabšem kolovozu navzdol skozi gozd in med njivami vse do kmetije Fojda (867m), kjer prideš na asfalt.

Spust :
V hitrem spustu prideš do Ledin, kjer pri turistični kmetiji Pr' Jureč (770m) zaviješ desno čez polje za Pečnik. Sledi kratek vzpon do križišča, kjer greš desno. Še nekaj kratkih vzponov te pripelje do sedla (841m) nad kmetijo Šnita. Pri kozolcu se začne kolovoz, po katerem se strmo spuščaš v serpentinah proti domačiji Staje (600m). Idiličen kolovoz, ki se nekoliko zoži, pelje nad prepadno steno, ki je zaradi drevja in hitrosti težko opaziš, iz Sp. Idrije pa je lepo vidna (ob deževju pada preko stene ogromen slap). Po slabih dveh km, prideš do prvih hiš v Sp. Idriji.

Na tem mestu bi dodal opozorilo glede opisanega spusta. Dejstvo je, da omenjeni kolovoz dopušča dokaj visoke hitrosti, vendar je potrebno upoštevati, da je navadno tod vse polno sprehajalcev, še posebno ob lepih dnevih, zato pozivam k previdnosti.

Preberi komentarje
Vnesi komentar

:: Komentarji k turi ::

Spisal Jirži na dan ponedeljek, 12. julij 2004
Jure je poslal tudi višinski profil in stanje poti.