Jelenk
:: Datum izvedbe ::
ponedeljek, 1. maj 2000
:: Kratek opis ::
Po gorskem hrbtu nad Idrijo s čudovitim spustom po stari mulatjeri
:: Opis poti ::
Spodnja Idrija - odcep pri prvih hišah v Kanomlji proti Krnicam - po serpentinah do izravnave pri lovski koči in GSM anteni - kmetija Cesar - odcep desno za Jelenk - vrh Jelenka - spust nazaj do odcepa pri kmetiji Fajkt - kmetija Lom - kmetija Peternel - kmetija Kališe - odcep levo pod Galekom - desno na staro mulatjero pri novi hiši - po mulatjeri mimo kmetij Ledine in Razori do stika s ceto pri kmetiji Grepiše - kmetija Rovt - odcep desno na poljski kolovoz pri kmetiji Črv - po kolovozu do stika s cesto - spust do mostu čez Idrijco - po glavni cesti nazaj do izhodišča
:: Opis ture ::
Obisk Gardskega jezera se ni končal ravno najbolje, skupaj z prijateljem Matejem smo prvi dan sicer odpeljali zelo lepo turo, naslednje dni pa je bilo vreme zelo slabo, puščal nama je šotor, sam pa sem staknil še pošten prehlad, zato sva predčasno zapustila sicer za kolesarjenje zelo lepe in tudi kolesarjem prijazne konce. Doma pa nisva zdržala več kot en dan brez kolesa, zato sva se prvega maja zopet odpravila na turo. Tokrat naju je premamil opis ture iz Strmih kolesnic na Jelenk nad Idrijo.
Ture je precej kratka, vendar kar jedrnata. Posebnega ogrevanja nisi deležen, cesta se takoj, ko se odcepi od glavne skozi dolino Kanomlje, postavi precej pokonci in ti ne dovoli oddiha vse do izravnave pri lovsko koči. Dolge asfaltne serpentine te v enakomernem vzponu vodijo skozi gozdove in na redkih odprtih delih lahko opazuješ sosednje Vojsko in dolino Kanomlje pod teboj. Na izravnavi pa so razgledi še lepši, pokaže se še Trnovski gozd. Pri kmetiji Cerar je tudi zavetišče, kjer je primeren kraj za počitek, ker te v nadaljevanju čaka precej težji vzpon do vrha Jelenka, ki je tudi edino zahtevnejše mesto na turi. Ne preveč strm, zato pa precej slab in kamnit kolovoz te pripelje na sam vrh Jelenka. Midva kakšnega posebnega razgleda nisva imela, razen tega na bližajočo se nevihto. Na srečo pa je na samem vrhu dobro ohranjen in pokrit senik, poln sena, na katerem sva udobno in na suhem počakala, da se je nevihta unesla. Spust poteka najprej v smeri vzpona, nato pa sledi cesti, ki mimo osamljenih kmetij prečka odprta pobočja pod grebenom, ki se z Jelenka spusča proti dolini Idrijce. Na kartah je ta del označen z imenom Masore. Globoko pod nami teče potok Otuška. Celoten spust je zelo odprt in razgleden, posebno mi je bil všeč pogled na velike, osamljene kmetije, ki so posejane na okoliških pobočjih. Pod Galekom pa pri novi hiši uloviš začetek ene najlepših poti, po katerih sem se vozil, stare italijanske mulatjere, ki se po vrhu razglednega grebena spušča v dolino. Z besedami je težko opisati najino navdušenje, več bodo povedale slike. Italijanom je res treba nekaj priznati, so pravi mojstri za neverjetno lepo speljane mulatjere in gorske ceste. Pri kmetiji Črv imaš možnost, da vsaj del poti povratka namesto po glavni cesti pelješ po kolovozu, ki gre po levi strani reke (gledano v smeri toka). Čaka te sicer nekja vzponov, venda je kolesarjenje prav prijetno. Naju je sicer tu ujela druga nevihta, tako da mokri usodi nisva ušla, vendar naju je čakalo le še nekaj kilometrov glavne ceste do izhodišča (in suhe obleke).
V tem delu poteka še ena lepa tura, ki se spušča po mulatjeri na drugi strani potoka Otuška. Vsekakor že komaj čakam, da se popeljem tudi po njej.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Začetek čudovite mulatjere

Spust je res užitek

Tudi razgledov ne manjka...

Ob poti je vse polno lepih dreves in rastlin

Prihajajoča nevihta naju je prikrajšala za razgled

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) DEPRESIJA na dan ponedeljek, 2. avgust 2004
Če je mogoče kdo v stiski s časom ... Ena hitra in kratka (popoldanska) alternativa ...

SPUST JELENK-SP.IDRIJA (po mark.pl.poti) (800vm/5km)
Gremo desno mimo kmetije ki je tik pod vrhom in na koncu travnika poiščemo kolovoz ki nas v hitrem spustu pripelje do kmetije(?) Log (0.8km/1000mnv). Tukaj gremo levo navzgor in takoj desno na kolovoz do kmetije ki je cca 100m naprej. Tukaj gremo po desnem slabšem kolovozu, v nadaljevanju steza. Na tem odseku sem parkrat sestopil. Pri stiku z gozdno cesto (1.5km/910mnv) (ki pelje pod Kendov Vrh) jo samo prečimo in nadaljujemo po stezi (parkrat mestoma sestopil) ki v nadaljevanju preide v kolovoz. Ta nas pripelje na travnik kjer je pravi labirint el. pastirjev!! Spustimo se do kmetije Grapar (2.1km/820mnv) in tik pred njo gremo levo po kolovozu ki se v gozdu nadaljuje kot singlca. Na križišču singlc (2.8km/700mnv) gremo po desni dol do kmetije Trepališe (3.2km/610mnv) kjer zopet samo prečimo cesto in se po robu travnika strmo in v ozkih ključih spustimo do Sp.Idrije (5km/310mnv).
Zanimiv in lep spust. Mogoče je sedaj malenkost preveč vegetacije. Od Graparja navzdol pa je zadeva pravo bombonček (vsaj zame!). Zelo tekoča in mestoma strma singlca ... za ljudi ki radi uživajo ...
Kratko in jedrnato.Tura je tako dolga le slabih 14km!

Spisal(a) Jaka na dan sreda, 7. junij 2006
Če se, potem ko prideš na glavno cesto, čez prvi most vrneš na levo stran Idrijce, se lahko do spodnje Idrije pripelješ po sprehajalni poti pod Gričem. Razgibana pot, ponekod singlca, drugod kolovoz ali makadam, te pripelje naravnost na parkirišče Rotomatike, kjer običajno pustim avto.

Spisal(a) Tim na dan nedelja, 20. julij 2008
Po razočaranju nad kršičevcem sem se malce negotov spravil na turo proti Idriji. Ampak moram priznati da je ena najlepših kar sem jih kdaj odvozil. Osebno bi ji dal kar 4 točke za atraktivnost :)
Nekoliko sem bil le presenečen nad povratkom po glavni cesti, ki je celo pot nekoliko v klanec, ali pa sem bil že tako utrujen, da sem se kar namatral do Spodnje Idrije