Planina Osredek
:: Kratek opis ::
Zanimiva tura iz Stahovice mimo Ambroža in planine Osredek v dolino Korošico
:: Opis poti ::
Stahovica - Bistričica - Klemenčevo - Senožeti - kmetija Jagodic - po kolovozu na Ambrož pod Krvavcem - na drugi serpentini odcep desno proti planini Jezerca - planina Osredek - po poti proti Kriški gori - navzdol na kolovoz v dolino Korošico - po zgornji poti v dolino Kamniško Bistrico - spodnja postaja gondole na Veliko planino - Stahovica
:: Opis ture ::
Od zadnje ture je minilo že kar precej časa. Prejšnji (lep) vikend nisva zabušavala, pač pa sva ga izkoristila za dvodnevno turo po hribih. Prečila sva greben bohinjskih hribov od Črne prsti do Bogatina, kar je bilo v planu že nekaj časa. Zelo lepa tura.
Ta vikend pa je bil spet na vrsti bicikel. Ker je bilo vreme precej kislo, sva izbrala krajšo in bližjo, a zato prav nič manj zanimivo turo. Ko iz Stahovice pogledaš vzhodno stran Kriške gore in greben Kamniškega vrha, prehod ni prav nič jasen. Povsod so zelo stmi bregovi. Vendar kot ponavadi videz vara. Tudi tu se skriva lep, vendar malo težji prehod. Iz Stahovice se odpraviš po idilični dolini Bistričice do konca, tu pa cesta zavije levo v breg in v dolgi prečki pripelje malo nad Šenturško goro. Tu zaviješ proti kmetiji Jagodic, za katero Marko v vodniku piše, da obstaja možnost težav pri prehodu mimo njihove kmetije. Napodili naju sicer niso, vendar naju je malo prej na ozki makadamski cesti v hrib s polno hitrostjo prehitela katrca (vsaj 60-70 km/h), kar naju je rahlo pretreslo. Malo bi ga zaneslo, pa bi naju "poraziral" s ceste. Očiten znak dobrodošlice. Izkazalo se je, da katrca pripada kmetiji Jagodic, vendar si nisva želela težav in sva se odpeljala naprej. Prepirati se z (verjetno) pijancem ne bi imelo pravega smisla (kmetiji se lahko ogneš tako, da malo pred njo zaviješ levo v smeri oznake za Ambrož). Za kmetijo se pot postavi bolj pokonci in to vse do Ambroža. Orientacija je malo težja, nasplošno sledimo označbam proti Ambrožu. Terenske razmere niso bile najboljše, vse je bilo razmočeno in ta del poti nama je pobrala precej moči. Na srečo pa je pri Ambrožu večina višine že pridobljena. Tu zaviješ proti Krvavcu. Na drugi serpentini pot zavije desno z glavne ceste. Po nekaj klancih se pripelješ do konca; tu je Kamniški vrh že pod teboj. Naprej pelje le še peš pot. Kratkemu spustu sledi dolga prečnica čez pobočje (tu je treba mestoma sestopiti), ki te pripelje do križišča, obe poti sta označeni kot poti na planino Osredek. Karta tu ni najbolj natančna, pa tudi opis ne. Skratka, spodnja pot pelje na planino, od koder se (peš) povzpneš na greben, zgornja pa preči naprej do grebena in se nato po njem spustiš do stika s spodnjo varianto. Midva sva se odločila za gornjo, ker nama je bilo škoda izgubiti višino. Izkazala se je kot boljša; kolesa ni treba skoraj nič nesti pa še zelo lep spust po ostrem grebenu do stika s spodnjo varianto te čaka. Tu kreneš po poti proti Krvavcu, v plitvi depresiji pa kreneš desno dol po neizrazitem kolovozu (začne se za podrtim drevesom). Na razcepu kolovoza greš lahko po obeh, midva sva šla po levi, ki jo poznava že od prej. Sledi kratek vzpon, nato pa precej zaraščen spust do hudournika, koder prideš do (druge) poti na Krvavec iz doline Korošice. Po tresočem spustu se končno prikaže ceste. Obe peljeta v dolino, le da je gornja (desna) precej lepša. Kratkemu vzponu sledi ravnina, nato pa se pot prevesi navzdol. Cesta je precej dobra in omogoča lep in hiter spust. Na stiku s spodnjo cesto greš desno in kmalu prideš do spodnje postaje gondole. Od tu pa te čaka še spust po asfaltu do Stahovice. Drugi del ture, po dolini Korošici si lahko ogledaš na zemljevidu, ki spremlja turo Dolina Korošice v rubriki Nove ture, vendar je tam smer vožnje obratna.
Glavni problem ture je precejšna orientacijska zahtevnost, zato je zemljevid nujen. Sicer pa je precej pustolovska in postreže s solidnimi klanci navzgor ter zanimivimi spusti navzdol, od hitrih do tehnično zahtevnih. Torej, precej jedrnata zadeva.
Sicer pa se sezona višjih vzponov počasi izteka, kajti preverjeno je sneg že na 1200-1400 metrih, odvisno od lege.

:: Zanimivosti ob poti ::
Ob turi ni posebnih zanimivosti ali pa še niso vnešene!

Preberi komentarje
Vnesi komentar

Prečnica k planini Osredek

Pogled z grebena v dolino Bistričice

Spust po razu grebena

Počitek...

:: Komentarji k turi ::

Spisal(a) DEPRESIJA na dan sobota, 4. junij 2005
Omenil bi le malo 'drugačno' a zelo zanimivo varianto spusta v dolino Korošice ...
Vse se začne ko pridemo na greben nad pl. Osredek. Opis bom začel na križišču singlc (1200mnv)(pl.Osredek-Krvavec-Kamniški vrh). Tukaj gremo po stezi v smeri proti Kamniškemu vrhu. Izberemo levo (lažjo), nižjo varianto, ki poteka skozi več ali manj po izohipsi.(Po grebenu bi bilo več porivanja). Steza je lepo uhojena in sestopi se le parkrat mestoma. Tik preden pridemo do prvega sedelca zavijemo levo na ozko lovsko pot ki preči pobočje ... do sedla med Kamniškim Vrhom in Planjavo moramo za cca 10m sestopit zaradi podrtih dreves ... Tik pred sedlom pa zavijemo levo navzdol na severno stran in v gošči poiščemo nadaljevanje single (lovska pot)(ni markirano!!) ... Tukaj se začne prava uživancija! Steza  v blagem spustu preči vsa severna pobočja Kamniškega Vrha in Hudega konca. Parkrat se mora za par metrov sestopit (predvsem pri prečenju grap), drugače pa je steza ponekod mestoma izpostavljena, na treh mestih zelo(!!), vendar kot sem že napisal - razen par detajlov vse vozno! Pri tem spustu se skozi držimo DESNO! je nekaj odcepov ki gredo ostro levo, ampak potem bi se prehitro priključili na makadamko ki jo imamo skozi 'na očesu' cca 50vm pod nami .... Naj nas ne moti da je steza ponekod neizrazita!! Kr pogumno! Ni 'slepa ulica' ...
Steza se dokončno priključi na makadamko (700mnv) cca 250m pred ostro levo serpentino nad Jerinovim skokom! Prečka od omenjenega križišča singl (1200mnv) pa do stika z makadamko je dolga 4.9km. Definitivno en izmed zanimivejših odsekov kar sem jih odpeljal v zadnjem času! Seveda to je moje osebno mnenje.
Pa mogoče še kratek namig za nadaljevanje  ... cca 300m po serpentini se desno odcepi vlaka ki nas pripelje vse do doline ... in tik pred mostom čez Kamniško Bistrico .. zavijemo desno na markirano Koželjevo pot ... res da le-ta ni vsa vozna (nekaj krajših odsekov se bicikl poriva) vendar popolnoma sprejemljiva in prava pika na ''i'' za 'zaključek' .

Spisal(a) mtb na dan ponedeljek, 26. junij 2006
Te ture nikakor ne priporočam - od Ambroža naprej(ko se makadamka konča) te čaka zelo mukotrpno porivanje kolesa mogoče malo vozno samo pazi listje drsi in še do tistega SKRITEGA !!! kolovoza ko zaviješ na markirano pot Krvavec Kriška planina nisem najdel mogoče je bil za zemeljskim plazom še peš je nevarno kaj pa šele s kolesom pa še nezanimiv spust po dolini Korošice te čaka.

Spisal(a) zelenec na dan ponedeljek, 20. junij 2011
Po krivici je tale tura nekako zapostavljena, s spustom po obsežnih travnatih planjavah pod Kamniškim vrhom na jug, je gotovo ena izmed najbolj spektakularnih v Sloveniji!! Zgornja potka nad Pl. Osredek je za izurjenega kolesarja v celoti vozna, samo mestoma je potrebno preiti preko kašne skale ali korenine. Prečenje tik pod grebenom proti Kamniškemu vrhu je pravo presenečenje, v celoti vozno. Ko prispete na sedlo pod Kamniški vrh je potrebno izbrati ozko pot naravnost po izohipsi, tokrat že po južni strani grebnena, ki se po nekaj metrov prične spuščati. Spust je primeren le za izurjene kolesarje in se izteče na pašnike nas vasjo Slevo kjer lahko nadaljuješ po singli vse do Bistričice.

Spisal(a) primož na dan sobota, 9. julij 2011
Tale turca odpeljana točno po Paternuju je orientacijsko res kar težavna, če ti te konci niso ravno znani ( po pravici rečeno ne vem zakaj bi ti bili ). Kakorkoli, glede same vožnje ne vidim nobenega problema. Do planine pač ene dvakrat sestopiš in nad planino tistih slabih sto višincev neseš. Dopolnim naj sledeče : nad planino Osredek najdeš markirano pot nad prvo bajto - a to ni prva iz kjer si prišel, ampak zadnja ! Potem pa v nadaljevanju za močvarnato depresijo zaviješ desno navzdol po potki kar konkretno za to močvaro - enih 200m za močvaro, kjer markacije kažejo levo navzgor ( prej niti slučajno ni nobene potke, res pa je da čez drn prideš tudi na spodnji kolovoz ). No, to sta se mi zdeli največji cvetki. Drugače pa je nekih novih kolovozov in odcepov nebroj - najbrž jih l.97 ob izidu Kolesnic še ni bilo. Konec koncev, lepa tura, vsekakor za obkljukat ...